Wednesday, July 29, 2009

anakku

smlm amik zikri..kak linda kata dia x tido ptg ni pun..pagi jer tido..suke pasal ade bdk2 lain agaknyer..ermm..aku amik dia dulu br jemput hubby balik keje..pasal hubby nak bwk zikri gi jenjalan dpn taman kat mbmb tu. punya lah excited aku balik mengambil bdk comey tu...pastu gi opis ayah dia...semasa dlm kete aku berborak2 dgn dia..dia pun petah nak berckp bahasa dia sambil senyum n tergelak..suka aku melihat dia yang ceria...sampai je opis hubby aku trs menyusukan dia sbb dia kelaparan...punyalah khusyuk dia menyusu disebabkan terlalu haus dan lapar..siap dgn nada setiap kali dia telan air susu...btl2 lapar anakku... then tetiba hubby kata lupa nak amik mahirrah (adiknya) di tempat praktikal..huhuhu..dah 6.15 mesti dia bengang giler..mana tak nyer kalau tau kene jemput dia xde lah aku balik amik zikri dulu..hubby btl2 terlupa...pas amik mahirrah terus balik ke opis hubby utk amik ku then terus balik umah..x jd gi taman..ye lah dah nak dkt kul 7..nak wat camner....sampai umah aku melayan anak ku sambil mengemas bilik.... lately time keje aku dah x larat nak memasak..penat sgt..yelah ade anak kecik ni..melayan dia pastu tido kan dia...kul 9 br dpt mkn...tu pun x cukup sbb nasi kene control..

ok ckp lah bab ptg smlm sampai mlm td..

hari ini..

pagi ni zikri bangun dgn ceria..mana tak nyer aku tgk dia tido bkn main nyenyak lagik..nak nyusu pun x larat nak buka mata...ermm sian dia...ngantuk sgt agaknyer....dengan ayah dia pun bgn gak..hihihi..hubby memeluk zikri dan trs menukar pampers dia..nak mandikan x sempat...aku nak ampai baju lagik...kemas2 bilik lagik..memacam keje pepagi kene buat....hari ni gak hubby gi keje naik moto..aku drive sendiri...aku kuar lewat skt...sajer nak spend masa dgn anak...pas antar zikri kat umah mama linda, aku trs tipon hubby..tanya ttg keadaan dia..dah sampai ke blm, dah breakfast ke lum etc..at the end conversation dia kt ayah pesan amik mahirrah....arrrgghhh..nape lah spoilkan rancangan aku hari ni..selalu mcm tu..plan punya plan selalu spoil..sedihnyer...aku nak amik zikri awal arini nak bwk dia gi jenjalan tp...sob sob sob...nape ayah x amik dia..katanya di ke KL utk bwk mak bekam..xpe lah...amik je lah ptg nanti...tp aku nak rush balik cecepat...ye lah nak amik anak ku tersayang..

opis

sampai opis tiba lah bab aku merindui dia..bkk pc jer tgk muka dia kat desktop..hubby watkan wallpaper gambar dia byk2...terubat skt rindu..tp still x puas....dia amat berharga bg aku..dia btl2 ceriakan aku pepagi dan after balik keje...keletah dia membuatkan aku btl2 tersenyum dan ketawa....umie rindukan zikri sayang...

No comments:

Post a Comment